videor på bloggen?

hej bloggen,
många har frågat mej hur man lägger upp en video
från youtube på bloggen, så jag tänkte försöka förklara
det, man går iaf in på youtube, sen så tar man upp den
video man vill lägga upp,


sen på höger sida där jag har ringat in, det är den koden man ska
använda, om man ex vill att videon ska ha typ en lila ram runt,
då kan man trycka på det lilla blåa "hjulet" som jag ringat in till
höger om koden, om man trycker där så kan man ändra färg osv,
sen när man har gjort som man vill ha så kopierar man koden där
det står "bädda in" (jag har ringat in)
sen så går man in på bloggen och gör ett nytt inlägg, då ska
man trycka där det står "HTML" brevid bilden med ett träd
där man trycker om man ska lägga in en bild, när man tryckt på
knappen med HTML så kommer det en ruta upp, där klistrar man in
html-koden  från youtube som man tog i rutan vid "bädda in"
sen i vänster hörn av rutan så står det uppdatera, om det inte gör
det så trycker man på shift, två knappar under Esc, den med två
pilar åt olika håll, man trycker på den och sen på enter, då
försvinner rutan och på inlägget i bloggen så är det en gul ruta
där videon är, så då trycker man bara på spara & publicera
så är det klart, jag hoppas ni fattar, Lycka Till!!


Kommentarer

anonyma kommentarer är bara omoget, kom ihåg det! :

whats your name bby?:
ska jag komma ihåg dej?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

skriv något kul!:

Trackback
RSS 2.0